Mister Potato anuncia parceria com a NR Sports e tem Neymar Jr como novo embaixador
Enquanto a Copa do Mundo 2022, em novembro, fica cada vez mais próxima, o Mister Potato está celebrando um significante gol seu – uma parceria com a NR Sports, empresa que administra a imagem do astro de futebol Neymar da Silva Santos Júnior, como o novo rosto da marca.
Neymar Jr., como é popularmente conhecido, é considerado como um dos futebolistas mais talentosos desta geração. O brasileiro foi duas vezes nomeado Futebolista Sul-Americano do Ano e sua transferência ao Paris Saint-Germain, em 2017, ajudou seu time a vencer a Ligue 1 quatro vezes, assim como a Copa da França três vezes. A estrela do futebol possui uma imensidão de 179 milhões de seguidores no Instagram e uma organização sem fins lucrativos – o Instituto Projeto Neymar Jr., um projeto social que trabalha para ajudar crianças, jovens e suas famílias no Brasil.
Essa nova parceria – Mister Potato x NR Sports – é a nova fase da comemoração de aniversário de 30 anos do Mister Potato e de suas colaborações com celebridades, onde a primeira fase começou no início deste ano. Essa campanha introduz o tema “The Ridiculous Kick” e será transmitida por um ano inteiro, com Neymar Jr. como uma da atrações principais. O Mister Potato também lançará dois sabores de edição limitada (BBQ Kebab e Hot Salsa), que darão um toque de tempero brasileiro à marca que possui uma larga variedade de produtos.
“Nós, da Mister Potato, estamos animados em ter Neymar Jr. conosco nessa campanha. Ele é um indivíduo do qual o talento de seu belo jogo é extremamente respeitado. Ele é bem conhecido pelo seu trabalho dentro e fora dos campos de futebol, onde ele usa sua influência para impactar o mundo positivamente”, disse How Yuan Yi, Chief Marketing Officer da MAMEE-Double Decker.
“Estou muito feliz em ser o novo embaixador da Mister Potato, ainda mais em um ano tão importante em minha carreira. Eu me diverti muito fazendo a campanha e estou gostando muito dos produtos”, disse Neymar Jr.
“Sua incrível personalidade e estilo de vida ativo e aventuroso fazem dele a combinação perfeita para a marca. Estamos ansiosos para começar essas empolgantes atividades nas próximas semanas e estamos prontos para atender as demandas de aperitivos dos fãs de futebol, enquanto eles se preparam para assistir as partidas da Copa do Mundo”, ela acrescenta.
Os torcedores podem se animar para uma chance de ganhar uma viagem ao Catar, produtos da PUMA e prêmios em dinheiro que valem mais de RM138,000. Um grande vencedor sortudo ganhará a possibilidade de assistir a final no Catar e o grande prêmio são as despesas já pagas da viagem.
A maior marca de chips de batata da Malásia, Mister Potato é o líder do mercado em chips crocantes e também é conhecido por suas parcerias globais, já tendo colaborado com o Manchester United e a Chevrolet, assim como a estrela do K-pop Cha Eun-Woo.
Mister Potato estreou em 1992, quando apresentou aos malaios o seu agora favorito muchacho com sombrero e seus deliciosos aperitivos feito de ingredietes de qualidade. Logo depois, em 2017, a marca salpicou diversas cores ao seu catálogo com o novo Purple Sweet Potato Crisps, trazendo aos consumidores a mesma crocância saborosa junto da doçura natural e sem qualquer cor artificial.
A variedade do Mister Potato inclui Mister Potato Crisps, Mister Potato Chips, e Mister Potato Crunch. Ambos Mister Potato crisps e chips são feitos de batatas importadas e sem colesterol. Os produtos da marca são vendidos em latas e sacos. Os variados sabores disponíveis são:
Mister Potato Crisps – Original, Hot and Spicy, Sour Cream and Onion, Tomato, Barbeque and Honey Cheese, Sweet Potato, Sweet Potato Corn;
Mister Potato Chips – Original, Hot & Spicy, Barbeque, Tomato, and Honey Cheese
Mister Potato Syok Wave Crinkle Cut Chips – Fiery Fried Chicken, Barbecue and Seafood.
Os produtos Mister Potato estão disponíveis em sacos de chips de batata, assim como latas, custando RM3.20 e assim subsequentemente. Estão disponíveis em supermercados, hipermercados, minimercados, postos de gasolina e lojas de conveniência a nível nacional. assim como na loja oficial da MAMEE, em Lazada (https://bit.ly/3fX5hpE) e na Shopee (https://shp.ee/xim7frj).
Para perguntas sobre o Mister Potato Chips, ligue para a linha de atendimento gratuita da MAMEE-Double Decker em 1-300-22-6263 ou envie uma mensagem de WhatsApp para +606-231 6362, entre 9h e 17h, de segunda a sexta. Envie um e-mail para careline@mamee.com.my ou visite https://mamee.com/. Para mais informações, siga as contas das redes sociais da marca no Facebook (www.facebook.com/misterpotatocrisps/) e no Instagram (www.instagram.com/misterpotato_my/)
Sobre o Mister Potato
Os malaios foram apresentados ao Mister Potato em 1992 e desde então a marca se tornou a número 1 de chips de batatas na Malásia. O Mister Potato oferece deliciosos aperitivos de batata feitos com ingredientes de qualidade e só usa batatas frescas importadas. Amado local e globalmente, o Mister Potato é vendido em mais de 60 países com mercados de alto nível, como Indonésia, Tailândia, Oriente Médio, Leste Asiático e Maldivas.
Sobre a MAMEE-Double Decker
A MAMEE-Double Decker (M) Sdn Bhd foi fundada em 1971, quando o Presidente Executivo do Grupo, Datuk Pang Chin Hin, começou a produzir macarrão seco e aletria, juntamente com seu filho mais velho, CEO, Tan Sri Pang Tee Chew. Este pequeno negócio, então conhecido como Pacific Food Products e localizado em Ayer Keroh, Melaka, deu início ao que acabou se tornando a MAMEE-Double Decker. Os outros filhos de Datuk Pang, o COO Datuk Wira Pang Tee Nam e o já falecido Pang Tee Suan, juntamente com o resto da família – agora em sua 3ª geração – transformaram em uma das maiores fabricantes de alimentos e bebidas da Malásia. A MAMEE-Double Decker acabou sendo incorporada em 1991. A empresa instalou fábricas em toda a Malásia – incluindo Kuala Lumpur e Kuantan. Atualmente emprega mais de 2.000 funcionários – antes de expandir para Mianmar e Indonésia.
//
Mister Potato announces partnership with NR Sports, with Neymar Jr named as new brand ambassador
As things hot up for the 2022 World Cup in November, Mister Potato is celebrating a significant goal in its corner – a partnership with NR Sports and Neymar da Silva Santos Júnior as the latest face of the brand. NR Sports is the company which manages the football superstar’s image.
Neymar Jr, as he is popularly referred to, is considered one of this generation’s most talented footballers. The Brazilian has been named South American Footballer of The Year twice and his transfer to Paris Saint-Germain in 2017 helped his team win 13 titles such as the Ligue 1 four times and the French Cup three times. The football star has a huge following with 179 million followers on Instagram and has a non-profit organisation – the Instituto Projeto Neymar Jr, a social project which works to help children, young people and their families in Brazil.
This new partnership – Mister Potato x NR Sports – is the next phase of Mister Potato’s 30th anniversary celebration and collaboration with celebrities, where the first phase started earlier this year. This campaign introduces “The Ridiculous Kick” theme and will run for a year with Neymar Jr as its key feature. Mister Potato will also be releasing two limited edition flavours (BBQ Kebab and Hot Salsa) which will add a touch of Brazilian spice to the brand’s wide range of products.
“We at Mister Potato are excited to have Neymar Jr on board for this campaign. He is an amazing individual whose talent in the beautiful game is greatly respected. He is well-known for his work on and off the football pitch where he has used his influence to make a positive impact globally,” said How Yuan Yi, Chief Marketing Officer of MAMEE-Double Decker.
“I’m very happy to be Mister Potato’s new ambassador, even more so in an important year in my career. I had a lot of fun doing the campaign and I’m really enjoying the products,” said Neymar Jr.
“His outstanding personality and active and adventurous lifestyle make him the perfect match for our brand. We are looking forward to kicking off some exciting activities over the next few weeks and are ready to meet the snacking demands of football fans as they gear up to watch the World Cup matches,” How added.
Football fans can look forward to the chance to win a trip to Qatar, PUMA merchandise and cash prizes worth more than RM138,000. One lucky grand prize winner will be able to watch the final football match in Qatar where the grand prize is an expenses-paid trip.
Malaysia’s top potato chip brand, Mister Potato is the market leader for crisps and chips and is no stranger to global partnerships, having collaborated with Manchester United and Chevrolet, as well as Korean K-pop star Cha Eun-Woo.
Mister Potato made its debut in 1992 when it introduced Malaysians to their now-favourite muchacho in a sombrero with delicious potato snacks made from quality ingredients. The brand later added a splash of colour to its range in 2017 with the new Purple Sweet Potato Crisps that brought consumers the same crispy savoury goodness but laced with natural sweetness and without any artificial colouring.
The Mister Potato range includes Mister Potato Crisps and Mister Potato Chips. Both Mister Potato crisps, and chips are made from imported potatoes and are cholesterol-free. The brand’s products are sold in canisters and bags. The flavour variants available are:
Mister Potato Crisps – Original, Hot and Spicy, Sour Cream and Onion, Tomato, Barbeque and Honey Cheese, Sweet Potato, Sweet Potato Corn;
Mister Potato Chips – Original, Hot & Spicy, Barbeque, Tomato, and Honey Cheese
Mister Potato Syok Wave Crinkle Cut Chips – Fiery Fried Chicken, Barbecue and Seafood.
Mister Potato’s products are available in bag chips as well as canisters and are priced at RM3.20 onwards. They are available at all major supermarkets, hypermarkets, mini-markets, petrol marts and convenience stores nationwide, as well as via MAMEE’s official store on Lazada (https://bit.ly/3fX5hpE) and Shopee (https://shp.ee/xim7frj).
For enquiries about Mister Potato Chips, please call the MAMEE-Double Decker toll-free careline at 1-300-22-6263 or send a WhatsApp text to +606-231 6362 between 9am and 5pm from Mondays to Fridays, send an email to careline@mamee.com.my or visit https://mamee.com/. For further information, follow the brand’s social media accounts on Facebook (www.facebook.com/misterpotatocrisps/) and Instagram (www.instagram.com/misterpotato_my/)
About Mister Potato
Malaysians were introduced to Mister Potato in 1992 and it has since become the No.1 potato chip brand in Malaysia. Mister Potato offers delicious potato snacks made from quality ingredients and only uses fresh potatoes that are imported. Loved locally and globally, Mister Potato is sold in over 60 countries with top markets such as Indonesia, Thailand, Middle East, East Asia and Maldives.
About MAMEE-Double Decker
MAMEE-Double Decker (M) Sdn Bhd was founded in 1971 when Group Executive Chairman, Datuk Pang Chin Hin started to produce dried noodles and vermicelli together with his eldest son, CEO, Tan Sri Pang Tee Chew. This small business, then known as Pacific Food Products and located in Ayer Keroh, Melaka set the wheels turning for what eventually became MAMEE-Double Decker. Datuk Pang’s other sons, COO Datuk Wira Pang Tee Nam and the late Pang Tee Suan, together with the rest of family – now in their 3rd generation – developed it into one of the largest food and beverage manufacturers in Malaysia. MAMEE-Double Decker was eventually incorporated in 1991. The company has set up plants across Malaysia – including in Kuala Lumpur and Kuantan, and currently employs over 2,000 staff – before expanding to Myanmar and Indonesia.